Validation of Instruments for Measuring Affective Outcomes in Gifted Education

 Abstract

With increasing attention to examining cognitive strengths and achievements related

to social and emotional variables, it is imperative that instruments developed and

used to assess change be valid and reliable for measuring underlying constructs.

This study examines instruments identified and/or developed to measure four noncognitive

constructs (i.e., student engagement, self-efficacy, growth mindset, and

stereotype threat) as outcome variables in a study with elementary-aged students

in high-poverty rural communities. The process of creating and examining the psychometric

properties of these instruments is a necessary step in documenting the

usefulness of the instruments not just in our study but also in other studies with

elementary students. We note in our descriptions of the development and assessment of measures that underlying factors may or may not parallel those

identified in the general population or in older students and that measurement of

noncognitive variables in the population of young gifted students requires considerable

attention.


ด้วยความสนใจที่เพิ่มขึ้นในการตรวจสอบจุดแข็งทางปัญญาและความสำเร็จที่เกี่ยวข้อง

สำหรับตัวแปรทางสังคมและอารมณ์ จำเป็นที่เครื่องมือจะต้องพัฒนาและ

ใช้ในการประเมินการเปลี่ยนแปลงที่ถูกต้องและเชื่อถือได้สำหรับการวัดโครงสร้างพื้นฐาน

การศึกษานี้ตรวจสอบเครื่องมือที่ระบุและ/หรือพัฒนาขึ้นเพื่อวัดความไม่รับรู้สี่ประการ

โครงสร้าง (เช่น การมีส่วนร่วมของนักเรียน การรับรู้ความสามารถของตนเอง ความคิดแบบเติบโต และ

ภัยคุกคามแบบเหมารวม) เป็นตัวแปรผลลัพธ์ในการศึกษากับนักเรียนชั้นประถมศึกษา

ในชุมชนชนบทที่มีความยากจนสูง กระบวนการสร้างและตรวจสอบไซโครเมทริก

คุณสมบัติของเครื่องมือเหล่านี้เป็นขั้นตอนที่จำเป็นในการจัดทำเอกสาร

ประโยชน์ของเครื่องมือไม่เพียงแต่ในการศึกษาของเราแต่ยังในการศึกษาอื่น ๆ ด้วย

นักเรียนประถม เราสังเกตในคำอธิบายของเราเกี่ยวกับการพัฒนาและการประเมินมาตรการที่ปัจจัยพื้นฐานอาจจะหรืออาจไม่คู่ขนานกัน

ระบุในประชากรทั่วไปหรือในนักเรียนที่มีอายุมากกว่าและการวัดของ

ตัวแปรที่ไม่เกี่ยวกับการรับรู้ในประชากรของนักเรียนที่มีพรสวรรค์รุ่นเยาว์ต้องการอย่างมากความสนใจ

download PDF

รายการอ้างอิง
Callahan, C. M., Azano, A. P., Park, S., Brodersen, A. v., Caughey, M., Bass, E. L., & Amspaugh, C. M. (2020). Validation of Instruments for Measuring Affective Outcomes in Gifted Education. Journal of Advanced Academics, 31(4), 470–505. https://doi.org/10.1177/1932202X20929963 

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ร่วมพิธีเปิดโครงการสัปดาห์วิทยาศาสตร์และสะเต็มศึกษา (STEM Education)

นักศึกษาปริญญาโท บริหารการศึกษา มหาวิทยาลัยธนบุรี รุ่นที่ 8 กลุ่มที่ 2 (M.Ed.8/2) พ.ศ.2564