Developing public administration education by focusing on difficult key concepts: The case of Nigeria and Ghana

 A B S T R A C T

Students’ understanding of public administration (PA) plays an important role in ensuring the quality of human

resources that African universities produce. Using a quantitative approach and sample N ¼ 650, this paper draws

on empirical evidences of students lived expereinces of what they consider difficult in the study of PA in Ghana

and Nigeria; establishing relations between selected variables and perceived difficulties. The study concludes that,

African university students not having previous backgrounds in PA and syllabus being too wide accounts for

difficulties in the study of PA; there is a statistically significant difference regarding bureaucracy, ethics, cor-

ruption, and arms of government between lower levels and upper level African university students on the

perceived difficulty in the study of PA and there is a statistically significant difference between Bachelor of

Business Administration and Bachelor of Science Public Administration among African university students in all

concepts observed except government, public policy, politics and defining PA. We suggest teaching PA is

remodeled as a study of classroom training that places students understanding at its core


     ความเข้าใจของนักเรียนเกี่ยวกับการบริหารรัฐกิจ (PA) มีบทบาทสำคัญในการรับรองคุณภาพของมนุษย์ทรัพยากรที่มหาวิทยาลัยในแอฟริกาผลิต โดยใช้วิธีการเชิงปริมาณและตัวอย่าง N ¼ 650 บทความนี้จะวาดหลักฐานเชิงประจักษ์ของนักเรียนอาศัยประสบการณ์ของสิ่งที่พวกเขาคิดว่ายากในการศึกษาของ PA ในประเทศกานาและไนจีเรีย; การสร้างความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรที่เลือกและการรับรู้ปัญหา ผลการศึกษาสรุปได้ว่านักศึกษามหาวิทยาลัยในแอฟริกาที่ไม่มีภูมิหลังก่อนหน้านี้ใน PA และหลักสูตรที่มีเนื้อหากว้างเกินไปสำหรับความยากลำบากในการศึกษา PA; มีความแตกต่างที่มีนัยสำคัญทางสถิติเกี่ยวกับระบบราชการ จริยธรรม จรรยาบรรณการแตกแยกและแขนของรัฐบาลระหว่างระดับล่างและระดับสูงของนักศึกษามหาวิทยาลัยแอฟริกันในรับรู้ความยากลำบากในการศึกษา ป.อ. และมีความแตกต่างที่มีนัยสำคัญทางสถิติระหว่างปริญญาตรีบริหารธุรกิจและรัฐประศาสนศาสตร์บัณฑิตในหมู่นักศึกษามหาวิทยาลัยในแอฟริกาทั้งหมดแนวความคิดที่สังเกตได้ยกเว้นรัฐบาล นโยบายสาธารณะ การเมือง และการกำหนด PA เราแนะนำให้สอน PA คือ ปรับปรุงใหม่เป็นการศึกษาการฝึกอบรมในห้องเรียนที่นักเรียนเข้าใจเป็นแกนหลัก


download PDF


Received 26 February 2020; Received in revised form 27 December 2020; Accepted 17 February 2021

Available online 17 March 2021 page 1-7


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

นักศึกษาปริญญาโท บริหารการศึกษา มหาวิทยาลัยธนบุรี รุ่นที่ 8 กลุ่มที่ 2 (M.Ed.8/2) พ.ศ.2564

ร่วมพิธีเปิดโครงการสัปดาห์วิทยาศาสตร์และสะเต็มศึกษา (STEM Education)